• bez strečingu to nejde

 

Už máme za sebou niekoľko lekcií a teší ma pozitívny ohlas na cvičenie. Pomaličky NAPREDUJEME... problémom sú stuhnuté a skrátené svaly, ktoré nám bránia v pohybe v dostatočnom rozsahu...následok nášho sedavého života. Ale dôležité je, že napredujeme.

Trocha teórie nezaškodí, skúste pozrieť:

 

http://www.sportcenter.sk/stranka/strecing

 

 

  • seniori versus tridsiatnici

 

Na workshoppe o úspešnom podnikaní som cvičila so skupinou tridsiatnikov.Mnohí sedeli zle, nevedeli sa zohnúť, zdvihnúť ruky, zapažiť a ani nehovorím o brušnom svalstve. Po týždni som sa zastavila v Nitre v štúdiu mojej kamarátky bike4fun  na seniorskú hodinu a musela som tlieskať.Tí starí ľudia boli fantastickí !!! Ich nadšenie bolo také nákazlivé, že som mala chuť cvičiť s nimi.

Zuzka cvičiteľka mi povedala:

"So skupinou asi 13 seniorov cvičíme dva krát týždenne, 60 minút  takmer dva roky, vekové rozpätie 63-72 rokov,  ženy aj muži. Spočiatku to boli len strečingové a balančné cvičenia, postupne sme pridávali indoor cycling a posilňovanie. Už po troch mesiacoch bol u pravidelne cvičiacich vidieť pokrok. Zlepšil sa ich pohybový rozsah a kondícia, zvýšila sa im sila, narástla svalová hmota a zlepšila sa celková vitalita. Sústredili sme sa samozrejme aj na pitný režim, na ktorý seniori často zabúdajú. Po pol roku už bolo badateľné výrazné zlepšenie celkového fyzického aj psychic-kého stavu (samozrejme v závislosti od predchádzajúcej kondície). Dnes už naši seniori bicyklujú 15-20 min. v pomerne rezkom tempe, zvládajú“ jazdu“ do kopca, dokážu vykonať aj PILATES cviky pre mierne pokročilých."

 

                                                                                        Dobrá práca, Zuzi !